Casa Verde (ed. tiparita)

Casa Verde (ed. tiparita)

Destinatar(i) :

* Câmpuri obligatorii

sau  Anulează

Despre carte

Odata cu sosirea lui don Anselmo in Piura, viata locuitorilor din suburbia Mangacheria se schimba cu totul. Misteriosul strain le afla ambitiile si dorintele ascunse si se foloseste de ele pentru a incepe o afacere: bordelul Casa Verde. Este punctul de pornire al unor aventuri ce se confunda cu destinul orasului din desert, dar si cu cel al unei asezari izolate din mijlocul padurii amazoniene, cei doi poli spatiali ai povestirii. Locurile, personajele si istoriile lor se intalnesc, contrapunctic, spunand povestea trecerii dintr-un tip de lume in altul. La un an de la aparitie, Casa Verde (1965) a primit Premiul Criticii Spaniole si Premiul national pentru roman in Peru, iar in 1967 a fost primul roman premiat cu prestigiosul Romulo Gallegos.

Despre autor

MARIO VARGAS LLOSA s-a nascut in 1936 la Arequipa, in Peru, si a copilarit in Bolivia impreuna cu mama si bunicii materni, inchipuindu-si ca tatal lui murise si ca fusese un erou. In realitate, la cinci luni dupa casa-torie, acesta isi parasise sotia insarcinata si avea sa-si revada fiul abia zece ani mai tarziu, cand Mario se va intoarce in Peru. Intre 1950 si 1952 urmeaza cursurile unei scoli militare din Lima – experienta descrisa in primul roman, Orasul si cainii. In 1955 se casatoreste cu o matusa, Julia Urquidi, provocand un mare scandal in familie, si divorteaza de ea in 1964, pentru ca, un an mai tarziu, sa se insoare cu verisoara lui, Patricia. Intre timp, lucrase in Franta ca profesor de spaniola si jurnalist. Dupa o tinerete in care se apropiase de comunism, ia distanta fata de Fidel Castro, ba chiar il acuza…Citeste mai mult >>

Lasa o apreciere

Casa Verde (ed. tiparita)

Casa Verde (ed. tiparita)