Tip carteEditie tiparita
Produs vandut delibraria online Piatadecarte.net
Nr pagini112
An aparitie2015
Transport GratuitObtine transport gratuit la comenzi de peste 150 lei.
Produs vandut de Piata de cartedepozit de carte, distributie de carte

"Toate manastirile noastre, splendide monumente ale geniului nostru artistic, au fost asezate in locuri chibzuit alese dupa criteriul frumusetii, dar niciuna intr-un cadru atat de romantic ca Tismana, cea dintai ctitorie voievodala din tara noastra, impreuna cu Cozia. Cel care a asezat-o sus, pe platforma de piatra, sub stanca Starmina, a avut ochi de mare poet si de strateg.

Ca solitarul Nicodim era de origine grec ori sarb, ruda cu tarul Lazar, ca s-ar fi refugiat la noi pentru a scapa de demnitatile eclesiastice, pe care i le oferea acesta, e o legenda care n-are prea mare insemnatate. Suntem in epoca solidaritatii ecumenice, amenintata din toate partile. Vlaicu-Voda l-a primit ca pe un apostol. Vremea era grozava.

Turcii cotropisera Balcanii, dar Bizantul inca nu cazuse. Regii Ungariei catolice presau noul stat roman cu pretentii de solidaritate profitoare. Papa isi infipsese ordinul Ioanitilor in Banatul Severinului pentru a ne lua cu asalt. In sensul consolidarii interne, Alexandru Basarab infiinteaza Mitropolia de la Arges. Peste zece ani se infiinteaza, impotriva propagandei catolice, mitropolia de la Severin a Olteniei. Severinul trecea, dupa raportul de forte, cand la noi, cand la unguri. In asemenea imprejurari soseste calugarul Nicodim.

Ceea ce e sigur, e ca venea de la Muntele Athos, cetatea spirituala a rasaritului. Randuiala lui Vasile cel Mare sta la temelia acestei celebre republici monahale. In veacul al XIV-lea, de care e vorba, Athosul traia o ultima stralucire intelectuala, pe care i-o da lumina ultimului mare filosof bizantin, Grigore Palama. Biograful lui Nicodim ne spune ca era un om de mare cultura, un orator stralucit si un artist caligraf, cum il arata de altfel opera sa vizibila in Muzeul de Arta. Fara indoiala, un discipol al lui Palama, care aducea in cultura romana incepatoare lumina Athosului si neinfranta darzenie antipapala. Nu trebuie uitat ca in aceasta vreme, papalitatea insemna, pentru orient, cruciadele, care devastasera pe rand Imperiul Bizantin. Vodita sfaramata de urgia timpului, Tismana si Cozia, intemeiate de acest aprig apostol, a carui personalitate a impus voievozilor romani de la Vlaicu pana la Mircea cel Batran, sunt manastiri concepute ca cetati spirituale si militare totodata" (Sfantul NICODIM si Manastirea TISMANA)

Cartea Sfantul Nicodim si Manastirea Tismana: Amintiri din Oltenia de la editura Floare Alba de Colt, scrisa de Nichifor Crainic, face parte din categoriile Reportaj, Biografii / Memorialistica / Interviuri, Beletristica si critica din libraria Piata de carte.

Carti de literatura motivationala | Carti de dezvoltare personala | Carti de spiritualitate | Carti de religie | Carti de sanatate | Carti de psihologie | Carti de sociologie | Carti despre familie, cupluri, relatii | Carti de cresterea copilului |

Carti de literatura si critica literara | Carti pentru copii | Manuale | Dictionare si ghiduri | Carti de limbi straine | Carti in limba maghiara | Carti despre religie | Carti de istorie | Politica | Filosofie |

Carti de bucate | Carti despre casa si gradina | Ghiduri turistice | Carti Hobby | Carti Diverse | Muzica | Biografii, memorialistica | Carti de stiinta si tehnica | Carti de afaceri | Carti de vanzari | Carti de management | Carti de marketing si publicitate | Audiobook-uri | Vreau sa public o carte tiparita | Vreau sa public un eBook | Vreau sa-mi vand cartea in libraria piatadecarte.net

In libraria online piatadecarte.net gasesti carti cu pret redus de la editurile:

Editura Benefica | Editura Brandbuilders | Editura BusinessTech | Editura Philobia |  Editura Curtea Veche | Editura Casa | Editura CD Press |  Editura Diana | Editura Didactica Publishing House | Editura For YouEditura Humanitas | Editura Lifestyle | Editura Philobia | Editura Litera | Editura Polirom |Editura Publica | Editura Adevar Divin | Editura Trei | Editura Amaltea | Editura Letras ( publicare carte tiparitapublicare eBook) | Piatadecarte.net – librarie online si distributie carte

Eurostar | Editura Adenium | Mediadocs Publishing | Editura Corvin | Editura Leader Human Resources | Editura Casa Cartii de Stiinta | Editura Act si Politon | Editura Vremea | Editura Spandugino | Editura Datagroup | Editura Cetatea de Scaun | Editura Corvin | Editura Viata si Sanatate |

Crime Scene Press | Editura Arthur | Editura Agora | Editura Cartex | Editura Schubert & Franzke | Editura Mast | Editura Mara Books | Editura Art | Editura Adantis | Editura Gramar | Editura Floare Alba de Colt | Editura Amsta | Editura Antet | Editura Paladin | Editura Lider | Editura Niculescu |

Editura Vellant | Editura Tana | Editura Eikon | Editura Herald | Editura Paralela 45 | Editura Dharana | Editura Blink | Editura Cser | Editura Fiat Lux | Editura Corint | Editura Steaua Nordului | Editura Roxel Cart | Editura Scoala Ardeleana | Editura Unarte | Editura Compania | Editura All | Editura Blassco | Editura Cavallioti | Editura Girasol | Editura Crime Scene Press |