Povestea unui legionar (ed. tiparita)

LETRAS-9786069414408

25,71 lei

28,57 lei

Elena Netcu

Editura Letras

Nu poti, avand romanul in mana, sa nu afirmi precum personajul cartii: Matuta, prea repede treci peste tot. Eu vreau detalii, vreau povestea... Istoria este o poveste, dar atunci cand traietti in mijlocul faptelor, fiecare individ are povestea lui ti sunt atatea istorii cate individualitati...

ISBN9786069414408
Tip carteEditie tiparita
An aparitie2016
Nr pagini260
Produs vandut dePiata de Carte
Dimensiuni13x20x1.6

Nu poti, avand romanul in mana, sa nu afirmi precum personajul cartii: Matuta, prea repede treci peste tot. Eu vreau detalii, vreau povestea... Istoria este o poveste, dar atunci cand traietti in mijlocul faptelor, fiecare individ are povestea lui ti sunt atatea istorii cate individualitati.

Cartea Elenei Netcu descrie destinul legionarului Miron Adascalitei, relatat de catre fiica sa, Mina, nascuta in inchisoare in perioada activarii mitcarii legionare in Romania. Din relatarea matutii sale, Igor Stepaniuk este fascinat de destinul celui care a fost in realitate Corneliu Zelea Codreanu. Viziunea este una subiectiva. Mina isi aminteste perfect fraze, cuvinte, dialoguri, intamplari pe care tatal ei le-a trait din momentul cand mitcarea legionara a prins viata, pana la moartea comandantului mitcarii, Corneliu Zelea Codreanu.

Ca erou aflat in mijlocul evenimentelor, Miron Adascalitei traiette drama prabutirii idealului legionar care pledase pentru ridicarea poporului prin credinta. Astfel, personajele devin, pe rand, tipuri umane ale caror destine au fost modelate sub influenta regimului politic. Dincolo de adevarul istoric, cartea vorbette despre credinta intr-un ideal, despre lupta fiecarui individ pentru a evolua in spiritul propriului crez ti despre daramarea iluziilor sub apasarea tragica a politicului. Pentru ca romanul are la baza studiul temeinic a diverse documente istorice, impresionant este spiritul dramatic al autoarei prin al carei condei prind viata figuri memorabile precum Nicolae Iorga, Armand Calinescu, Regele Carol, Iuliu Maniu ti altii... (Mihaela Cernateanu)

Carti de literatura motivationala|Carti de dezvoltare personala|Carti de spiritualitate|Carti de religie|Carti de sanatate|Carti de psihologie|Carti de sociologie|Carti despre familie, cupluri, relatii|Carti de cresterea copilului|

Carti de literatura si critica literara|Carti pentru copii|Manuale|Dictionare si ghiduri|Carti de limbi straine|Carti in limba maghiara|Carti despre religie|Carti de istorie|Politica|Filosofie|

Carti de bucate|Carti despre casa si gradina|Ghiduri turistice|Carti Hobby|Carti Diverse|Muzica|Biografii, memorialistica|Carti de stiinta si tehnica|Carti de afaceri|Carti de vanzari|Carti de management|Carti de marketing si publicitate|Audiobook-uri|Vreau sa public o carte tiparita|Vreau sa public un eBook|Vreau sa-mi vand cartea in libraria piatadecarte.net

LETRAS - publicare carte