eBook Povestea unui legionar

LETRAS-9786069414115

21,00 lei

Elena Netcu

Editura Letras

Comanda cartea Povestea unui legionar (eBook ePUB) de Elena Netcu de la Editura Letras. Livrare in toata tara, in 24-48 de ore de la primirea comenzii. Poti beneficia de transport gratuit in peste 5000 de localitati, la comenzi de peste 100 de lei.

ISBN9786069414115
Tip carteePub
Produs vandut dePiata de Carte
Nr pagini260
An aparitie2016
Transport GratuitBeneficiază de transport gratuit in peste 5000 de localitati, la comenzi de peste 100 de lei.

Povestea unui legionar (eBook ePUB)– autor Elena Netcu– Editura Letras, 2019

Nu poti, avand romanul in mana, sa nu afirmi precum personajul cartii: Matuta, prea repede treci peste tot. Eu vreau detalii, vreau povestea... Istoria este o poveste, dar atunci cand traietti in mijlocul faptelor, fiecare individ are povestea lui ti sunt atatea istorii cate individualitati.

Cartea Elenei Netcu descrie destinul legionarului Miron Adascalitei, relatat de catre fiica sa, Mina, nascuta in inchisoare in perioada activarii mitcarii legionare in Romania. Din relatarea matutii sale, Igor Stepaniuk este fascinat de destinul celui care a fost in realitate Corneliu Zelea Codreanu. Viziunea este una subiectiva. Mina isi aminteste perfect fraze, cuvinte, dialoguri, intamplari pe care tatal ei le-a trait din momentul cand mitcarea legionara a prins viata, pana la moartea comandantului mitcarii, Corneliu Zelea Codreanu.

Ca erou aflat in mijlocul evenimentelor, Miron Adascalitei traiette drama prabutirii idealului legionar care pledase pentru ridicarea poporului prin credinta. Astfel, personajele devin, pe rand, tipuri umane ale caror destine au fost modelate sub influenta regimului politic. Dincolo de adevarul istoric, cartea vorbette despre credinta intr-un ideal, despre lupta fiecarui individ pentru a evolua in spiritul propriului crez ti despre daramarea iluziilor sub apasarea tragica a politicului. Pentru ca romanul are la baza studiul temeinic a diverse documente istorice, impresionant este spiritul dramatic al autoarei prin al carei condei prind viata figuri memorabile precum Nicolae Iorga, Armand Calinescu, Regele Carol, Iuliu Maniu ti altii... (Mihaela Cernateanu)